نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
9536
-
الف
+

آوازخوان مشهور افغانستان درباره «محمدرضا شجریان» نوشت

«فرهاد دریا» آوازخوان مشهور افغانستان درگذشت «محمدرضا شجریان» را تسلیت گفت.

به گزارش آی فیلم2، «فرهاد دریا» آوازخوان مشهور افغانستان با گذاشتن پستی در صفحه اینستاگرام خود به خبر درگذشت «محمدرضا شجریان» چهره ماندگار موسیقی ایران واکنش نشان داد.

فرهاد دریا نوشت: «استاد شجریان یکی از بزرگترین استادان موسیقی فارسی در صد سال اخیر، به سوی آن یگانه شتافت، او دل های میلیون ها انسان را به میهمانی عشق و وحدت و مهر برد. برای خانواده درددیده اش و برای دوستداران و هواخان ملیونی او تسلیت می گویم؛ زنگ صدایش در گوش جان ها، همیشه طنین انداز باد».

«محمد رضا شجریان» که پس از سال‌ها مبارزه با مرض سرطان روز پنجشنبه (۱۹ میزان ۹۹) درگذشت از استادان موسیقی و آواز اصیل و سنتی بود که نامش در کنار اساتیدی؛ نظیر عبدالله دوامی، اسماعیل مهرتاش و حسین طاهرزاده در تاریخ موسیقی ایران قرار گرفت؛ نامی که تا سال‌ها ظهور جانشینی برای او غیرممکن به نظر می‌رسد.

محمدرضا شجریان (زادهٔ اول مهر ۱۳۱۹ در مشهد) موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز، خواننده و خوشنویس ایران بود که توسط سایت انجمن آسیا به‌عنوان پرآوازه‌ترین هنرمند موسیقی اصیل ایرانی معرفی شد. همچنین روزنامهٔ ونکوورسان او را یکی از مهم‌ترین هنرمندان موسیقی در سال ۲۰۱۰ و یکی از ۵۰ صدای برتر جهان معرفی کرده‌ بود.

شجریان در طول فعالیت هنری خود موفق به تولید حدود ۶۰ آلبوم موسیقی، خوانندگی در تیتراژ فلم‌هایی چون دلشدگان، ابجد و زمستان، و اجرای بیش از ده‌ها کانسرت داخلی و بین المللی شده بود.

درپیوند با این خبر بخوانید:

«محمدرضا شجریان» درگذشت

«محمدرضا شجریان» در جوار «فردوسی» آرام می گیرد

پیام تسلیت رئیس موسسه فرهنگی اکو درپی درگذشت «محمدرضا شجریان»

نظر شما
ارسال نظر
کاربر مهمان

فقدان استادشجریان عالم موسیقی اصیل پارسی زبانان رابه سوگ فروبردودل طرفدارانش راغم بارکردگوشهایم هرگزازشنیدن آوانزش خسته نخواهدشد روحش شادباد